Láska ani umění jí nebyly věrné: Osudová krasavice Hana Vítová
Mezi prvorepublikovými hvězdami stříbrného plátna byla vždy výjimečná. Zemřela však jako nemocná, zlomená a opuštěná žena
Osudovým zlomem pro kariéru sedmnáctileté konzervatoristky Jany Laškové, vystupující ovšem celý život pod pseudonymem Hana Vítová, je setkání s Osvobozeným divadlem. Krásná tvář s pomněnkovýma očima, úzkými rty a havraními vlasy uhranula Janu Werichovi i Jiřímu Voskovci. Randí s ní oba, ale ona se vášnivě zamiluje do ženatého Voskovce.
Já miluji jen vás a vaše oči šedé
I před filmovou kameru se Hana dostává díky milostným citům. Hudební skladatel Honza Borůvka alias John Gollwell pro ni složí píseň Já miluji jen vás a vaše oči šedé. Domluví jí také natáčení dobového klipu k této písni pro filmový týdeník. První zážitek s filmem není pro herečku nic extatického. Ani skladatel si ale nepřišel na své. Zbožňovanou Hanu totiž nevědomky poslal do náruče svého kamaráda, operního zpěváka Járy Pospíšila, a brzy se stanou manželi.
Kus Pospíšila a nemusíte sladit kafe
Jára Pospíšil chce v operetním žánru něco znamenat a odchází do Velké operety do Prahy. Jeho hvězda začíná prudce stoupat, užívá si slávu plnými doušky. Vlastní žena se však už Járovi, obleženém zástupem obdivovatelek, nevejde do života. Říká se tehdy dokonce: „Kus Pospíšila a nemusíte sladit kafe.“ Mladý zpěvák se opájí sám sebou a je nezdravě závislý na potlesku. Roku 1934 se mladé manželství definitivně rozpadá.
V protektorátním filmu hraje pod upraveným jménem Hana Witt. Na rozdíl od mnoha ostatních se ale po osvobození nestává terčem šikany. Přesto se musí v novém zřízení s filmovou kariérou rozloučit. Socialistický film jí příležitosti nedává. Po válce se smí objevit už jen v pěti filmech. Jednou z jejích posledních rolí zůstává Elén v parodii Martina Friče Pytlákova schovanka po boku Oldřicha Nového.
Elegantní zlo Bedřicha Rádla
V divadle se Hana roku 1940 seznámí s šéfredaktorem prestižního týdeníku Kinorevue a vyhlášeným pražským elegánem Bedřichem Rádlem. Rádl do roka opustí manželku a ožení se s Hanou. Hned nato přijde na svět dcera Bedřiška. Hana je slavná herečka, manželka váženého muže a teď dokonce šťastná matka. Ani narození dítěte ale problematický vztah nespasí.
Haně se rozpadlo druhé manželství, ve filmu se nesmí objevovat, její přátelé a spolupracovníci jsou perzekvováni režimem. Trápí se, ale netuší, že ta nejstrašnější rána teprve přijde. Neutěšené poměry v manželství se zle podepsaly na psychice její dcery. Dobře ví, že Bedřiška je bezhlavě a nešťastně zamilovaná, ale nedokáže jí pomoci ani poradit. Jednoho večera přichází domů a nalézá pološílenou dívku bodající se pletacími jehlami do srdce. Než jí může zabránit, jediné dítě se jí před očima vrhá z okna na Rašínovo nábřeží. Těžce zraněná Bedřiška matce na chodníku umírá v náručí. Hana Vítová si tuto svou vinu nikdy neodpustí. Fotografii Bedřišky nosí stále u sebe a nevzdá se jí ani ve chvílích posledních.