V Německu zahájují provoz vlaky na vodík s nulovými emisemi
Dieselové vlaky vycházejí z módy. Nahradí je vodíkové železnice?
V dnešní době ještě na řadě míst jezdí dieselové vlaky, zejména tam, kde nejsou elektrifikované tratě. Pro životní prostředí to není právě výhra. V blízké budoucnosti by je mohly nahradit vlaky, které budou poháněné vodíkem.
Průkopníkem vodíkových železnic se v těchto dnech stalo Německo. Startuje zde provoz prvních vlaků na vodík s nulovými emisemi. Zatím půjde o dva jasně modré vlaky Coradia iLint, které postavila francouzská společnost Alstom. Do roku 2021 jich Německo plánuje pořídit dalších čtrnáct.
TIP: Los Angeles a Las Vegas propojí americko – čínský rychlovlak
Vodíkové vlaky budou jezdit po více než 100 kilometrové trati, mezi severoněmeckými městy Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde a Buxtehude. Na těchto tratích přitom doposud jezdily dieselové vlaky. Nové vlaky by měly přepravit asi 2 miliony pasažérů ročně. Vodík si vlaky budou čerpat ze 12 metrů vysokého zásobníku poblíž jedné ze stanic. Jeden takový zásobník vystačí na pohon dvou vodíkových vlaků po celý den, přičemž souprava zvládne urazit až 1 000 kilometrů. Přebytek energie se ukládá do lithiových baterií přímo ve vlaku.