Čtyřmístný letoun HY4 pohánějí vodíkové palivové články
V regionálním létání by se časem mohla prosadit elektrická letadla na vodíkové palivové články
Výrobci letadel směřují ke strojům, které by létaly bez emisí. Tento trend vedl i ke vzniku pozoruhodného čtyřmístného letounu HY4, který má dvě kabiny a mezi nimi jednu vrtuli.
Prototyp letadla se nedávno uvedl na prvním veřejném letu, který absolvoval na letišti v německém Stuttgartu. Stroj s rozpětím křídel přes 21 metrů pohánějí vodíkové palivové články, takže si v každé ze svých dvou částí veze nádrž na 9 kg vodíku.
Vývojáři letounu HY4 zdůrazňují, že jejich stroj létá na vodík vyrobené z obnovitelných zdrojů, takže HY4 teoreticky může létat zcela bez emisí, ponecháme-li stranou jeho výrobu. Jakého původu byl vodík pro první veřejný let HY4 už ale média neuvádějí.
TIP: Katamarán Energy Observer popluje poháněný Sluncem, větrem a vodíkem
HY4 může doletět maximálně 1 500 km a se svým elektrickým motorem by mohl dosáhnout rychlosti asi 200 kilometrů za hodinu. První veřejný let ovšem trval pouhých 15 minut.