Velké společnosti často nemají odvahu popustit uzdu fantazii a nabídnout produkt, který na první pohled vypadá zcela bláznivě. Naštěstí existuje možnost, jak prodat mírně řečeno „neobvyklý“ nápad pomocí tzv. crowdfundingu. Když se sejde dost peněz od dárců, projekt má zelenou
Moderní lidé tráví stále víc času v práci nebo na cestách, a není tedy divu, že výkonnost postupně klesá. Jednou z vhodných zbraní pro udržení vysokého nasazení je „šlofík“: Dvacetiminutový spánek údajně zvedne produktivitu až o 30 %. Jenže kanceláře jsou rušné, všude je moc světla – a právě proto přišla společnost Studio Banana s unikátním polštářem, který připomíná pštrosí hlavu. Speciálně navržená konstrukce pojme spáče od krku nahoru a nabízí i prostor pro ruce. Můžete si tak pohodlně lehnout na stůl přímo v kanceláři, aniž by k vám doléhal okolní shon. Neotřelou myšlenku si zamilovalo přes 1 800 lidí.
Mír, láska a brambory: bramborový salát
požadavek: 223 Kč | vybráno: 1 237 000 Kč
Jednu z nejpodivnějších crowdfundingových kampaní odstartoval Zack Brown coby žert. Do popisku napsal jen: „Chci si udělat bramborový salát. Ještě nevím, jaký.“ A nechal svou nabídku napospas internetu. Zvláštní a do jisté míry drzá i humorná kampaň vzbudila celosvětový ohlas a zmínila se o ní řada zpravodajských webů. Zack tak nakonec vybral v přepočtu přes milion korun a za část uspořádal obrovskou párty, která se točila okolo bramborového salátu. Zároveň spolu s Teresou Blackburnovou vydal knihu The Peace, Love & Potato Salad Cookbook (volně „kuchařka míru, lásky a bramborového salátu“). Zbytek sumy věnoval městu Ohio na pomoc chudým a lidem bez domova.
Vonět jako slanina: masové mýdlo
požadavek: 33 000 Kč | vybráno: 42 000 Kč
Podle Alliho Dryera by všichni měli vonět jako maso. A ačkoliv by v takovém světě společnost čelila řadě kanibalistických dilemat, zmíněná kickstarterová kampaň dokazuje, že k úspěchu stačí mít vizi opřenou o lásku k jídlu. Když Dryer na internetu navrhl, že by z obvykle vyhazovaných živočišných zbytků dokázal vyrábět mýdlo, jež by vonělo jako lahodný masový pokrm, našlo se 42 obdobně smýšlejících. Kostky voňavé hygienické pomůcky se pak dostaly k lidem zabalené v řeznickém papíře a s důrazným varováním, že by neměly být konzumovány – bez ohledu na jejich zdánlivou chutnost.
Do boje s pánví: Fighting Man’s Frying Pan
požadavek: 156 000 Kč | vybráno: 1 031 000 Kč
Jamesi Brownovi vadilo, že si sice může vejce rozklepnout pažbou pistole a rozšlehat bezdrátovou vrtačkou, ale nemá k dispozici obdobně úžasný způsob, jak si snídani usmažit. Chyběla mu speciální pánev – takže se ji rozhodl vyrobit a podělit se o ni se světem. Fighting Man’s Frying Pan, tedy „bojovníkova pánev“, v sobě spojuje klasickou kuchyňskou pomůcku s mečem a výsledek působí rozhodně zajímavě. Rukojeť je dokonce obalena silikonem, takže nehrozí, že by se neprakticky rozpalovala. S trochou štěstí si tedy pohodlně usmažíte například slaninu a poté bez větších obtíží odrazíte bandu nájezdníků!
Toustový Ježíš: Grilled Cheesus
požadavek: 557 000 Kč | vybráno: 571 000 Kč
Není nic lepšího než se po ránu zakousnout do toastového chleba, z nějž na vás hledí Ježíš. Alespoň si to myslí Rob Corso a Meg Sheehanová, kteří mají na svědomí „revoluční“ sendvičovač Grilled Cheesus: Jeho tepelné plochy totiž do pečiva vypálí právě Kristovu podobiznu. Název kombinuje slova „cheese“ a „Jesus“, tedy „sýr“ a „Ježíš“. Jedná se o slovní hříčku na téma grilovaný sýrový sendvič – a 286 lidí, díky nimž se podařilo projekt uskutečnit, s toastovou vizí souhlasilo. I když je pravda, že kampani možná pomohl zásah shůry, protože 28 hodin před koncem scházelo k dosažení cíle v přepočtu přes 33 tisíc korun.