Díky chybě v objednávkovém systému si Číňan užíval půl roku kuřata zdarma
Čínský student objevil mezeru v objednávkovém systému fast foodového řetězce. Než spadla klec, způsobil řetězci společně se svými přáteli škodu za 650 tisíc korun
Třiadvacetiletý Číňan Sü objevil chybu v online objednávkovém systému fast foodového řetězce KFC. Své objednávky platil pomocí kupónů, obratem ale v aplikaci WeChat požádal o jejich vrácení. Jídlo tak dostával zcela zdarma. Pár neuhrazených porcí v lidnaté zemi by nejspíš prošlo bez povšimnutí, nebýt toho, že se Sü rozhodl chopit příležitosti a začal objednávky přeprodávat. O své know-how se navíc neváhal poděli s dalšími čtyřmi kamarády. Partička tak během půl roku způsobila řetězci škodu ve výši 200 tisíc jüanů (v přepočtu zhruba 645 tisíc korun).
TIP: Belgičan dostává devět let denně pizzu, kterou si neobjednal
Čínská média sice neuvádějí, jakým způsobem byli vypečení podnikatelé nakonec dopadeni, že se jim „proklatě dobré kuře“ proklatě prodražilo je ale zřejmé. Soud poslal Süa na 2,5 roku za mříže a potrestal jej i pokutou 6 tisíc jüanů (20 tisíc korun). Jeho společníci si od soudu odnesli tresty ve výši od 15 měsíců do dvou let a povinnost zaplatit pokuty od tisíce do čtyř tisíc jüanů.
Případ vyvolal vášnivé diskuse mnoha uživatelů a otevřel otázku, zda je využívání podobných chyb skutečným porušením zákona. Jak je vidno i z rozsudku, pro soudce byla odpověď vcelku jednoznačná.