Umělé inteligence umí analyzovat náladu zákazníka a poradí prodejci, jak ho „dostat“

Možná jste zvyklí odolávat lidským obchodníkům, jste si ale jistí, že dokážete čelit i rafinované umělé inteligenci?

21.04.2022 - Stanislav Mihulka



Uplynulé dva pandemické roky přinesly velký rozmach online nákupů a nešlo jen o nákupy v eshopech. V online prostředí probíhala i řada obchodů, které se dříve uzavíraly převážně tváří v tvář v uzavřených prostorách showroomů a kanceláří. Přímá setkání a obchodní schůzky ale během pandemie nahradily videokonference a videohovory. Přestože ve většině koutů světa jsou již nejrůznější protipandemická opatření minulostí, svět obchodu se za poslední dva roky proměnil a část klientů se ke starým zvyklostem nehodlá vracet. Pro obchodníky to znamená jistá omezení – osobní setkání nabízí šikovnému obchodníkovi možnost manipulace se zákazníkem. Nová omezení ale přináší i nové příležitosti

V budoucnu nabídne prodejcům pomoc konverzační aplikace s umělou inteligencí Q for Sales, která dokáže monitorovat emoce a rozpoložení zákazníka během videohovoru. Inteligence si zákazníka „přečte“ a následně doporučuje prodejci, jak zákazníka manipulovat, aby na obchod přistoupil. Možná jste zvyklí odolávat lidským obchodníkům, jste si ale jistí, že dokážete čelit i rafinované umělé inteligenci?

Na lovu zákazníků

Umělou inteligenci Q for Sales, schopnou „dostat“ zákazníka v reálném čase, vyvinul startup Uniphore. Tato technologie nabízí poněkud strašidelný pohled na budoucnost obchodních vztahů, v níž se ze zákazníků stává „kořist“ umělých inteligencí. Takový prodejce se nikdy neunaví a vždy zareaguje tak, aby měl statisticky největší šanci na úspěch

TIP: Umělá inteligence dovede rozpoznat politické přesvědčení z Google Street View

Jistou ochranu nabízí zákazníkům nová legislativa, jako jsou například pravidla GDPR. Ta omezují podobné situace, především pokud by k nim mělo docházet bez souhlasu zákazníka. Pro prodejce ale není zase tak těžké taková omezení obcházet. Uniphore se sice dušují, že veškerá data drží v tajnosti a nevytvářejí žádné trvalé profily klientů, vývoj v tomto směru už ale bude těžké zvrátit. Nejde přitom jen o zákazníky. Existují i inteligence, které monitorují a hodnotí samotné prodejce.


Další články v sekci