Reklama naruby: Plaťte méně, prosí své zákazníky japonský sládek

Reklama ať už v televizi, tištěných médiích nebo na internetu nás má obvykle povzbudit k nákupům. Jak ale ukazuje nedávný případ z Japonska, ne vždy tato teze platí

18.12.2017 - Zuzana Rychlá



Saké je japonským národním nápojem a mezi nejpopulárnější značky zde patří Dassai sake. Skutečnost, že se vašemu výrobku daří, by nejspíš měla být pro vedení společnosti radostnou zprávou. Zakladatel firmy a hlavní sládek (v Japonsku se jim říká Tōji) Asahi Shuzo to ale vidí trochu jinak.

V jednom z nejčtenějších listů země firma nedávno uveřejnila celostránkovou reklamu, ve které prosí své zákazníky, aby za jejich saké neplatili zbytečně přemrštěnou cenu. Část maloobchodních prodejců podle sládka Asahi Shuzo zneužívá popularity jejich nápoje a uměle navyšují jeho cenu. Inzerát mimo jiné obsahoval i seznam prodejců, kteří férové ceny dodržují.

TIP: Ochutnejte Aragog: Originální koktejl s příměsí jedu tarantule

Zdánlivě nelogický krok firmy ale má své vysvětlení. Způsob a doba skladování má podle Shuza zásadní vliv na výslednou kvalitu saké. Pokud ale žádají obchodníci přemrštěnou cenu, nápoj déle leží ve skladech a v regálech a jeho kvalita tím trpí.

Ceny Dassai sake se liší podle typu nápoje – nejlevnější verze vyjde na necelých 300 korun za láhev o objemu 0,75 litru, dražší varianty pak stojí přibližně tisícikorunu.

  • Zdroj textu

    Japan Today

  • Zdroj fotografií

    Dassai Sake/Facebook


Další články v sekci