Kde ceník Subaru XV končí, tam Forester začíná. Větší SUV nabízí znatelně víc prostoru i bohatší výbavu a odjakživa sedí o segment výš. Pokud však jde čistě o techniku, jsou si obě auta hodně podobná. Schopnosti Foresteru jsou vyhlášené, mladší a kompaktnější XV s ním ale dokáže držet krok.
Forester letos oslavil 25. narozeniny a pěkné jubileum má i mladší XV – je mu 10 let. I když každé auto pochází z jiné doby, dnes obě stojí na nejmodernější platformě SGP (Subaru Global Platform). Z hlediska techniky Subaru ani menší modely nijak nešidí, a tak XV dostalo neméně robustní podvozek, tuhou karoserii a propracovanou bezpečnostní výbavu jako Forester. I díky tomu se oba modely mohou pochlubit titulem nejbezpečnějších aut ve svých kategoriích.
XV i Forester mají v základní výbavě symetrický pohon všech kol a také světlou výšku 220 mm, největší ze současné nabídky Subaru i ze všech přímých konkurentů. Podívejte se do naší komentované galerie, co dalšího mají společného, a v čem se naopak liší. (foto: Subaru)
Nadprůměrná světlá výška 220 mm je základ pro bezstarostnou jízdu mimo asfalt. Důležité jsou také přejezdové úhly, které už jsou u každého auta jiné. (foto: Subaru)
Vepředu má výhodu Forester s nájezdovým úhlem 20 stupňů oproti 18 stupňům u XV. (foto: Subaru)
Naopak vzadu vede XV s 28,6 stupně oproti 26 stupňům. Přechodový úhel Foresteru je 21 stupňů, o něco kratší XV je na tom díky menšímu rozvoru ještě o půl stupně lépe. (foto: Subaru)
Delší, vyšší a širší karoserie Foresteru (i rozchod kol) samozřejmě znamená výhodu ve vnitřním prostoru. Přestože i XV pohodlně odveze čtyři dospělé, ve Foresteru budou mít v každém směru víc místa. (foto: Subaru)
Zadní sedadla Foresteru mohou být vyhřívaná a velký rozdíl je v objemu kufru: 509/1779 litrů oproti 340/1193 litrům. (foto: Subaru)
Symetrický pohon všech kol spojený s plochým motorem boxer a převodovkou Lineartronic je u obou aut stejný. Znamená to nízké těžiště a ideálně rozloženou hmotnost. (foto: Subaru)
Stejně tak jsou oba modely vybavené systémem X-Mode, včetně speciálních režimů do hlubokého sněhu či bahna. Dokáží tak suverénně pokračovat v jízdě i na náročném povrchu. (foto: Subaru)
Forester a XV sdílí stejnou DNA, takže i dojem z jízdy je velmi podobný. Ohromí mimořádným pohodlím na špatných cestách a v lehkém terénu zůstávají skvěle ovladatelné i ve vysoké rychlosti. (foto: Subaru)
Díky bohatě dimenzované technice a celkové odolnosti schopnosti XV dalece přesahují možnosti běžných crossoverů. Troufnete si s ním totéž co s Foresterem. (foto: Subaru)
Hybridní pohon e-Boxer nevyužívá malý elektromotor jen k úspoře paliva. Při velmi pomalé jízdě v terénu lze díky snadno dostupnému točivému momentu jemně dávkovat výkon a udržet hybnost i bez přílišného vytáčení motoru. (foto: Subaru)
Platí to pro XV i Forester. (foto: Subaru)
S oběma auty je radost občas vyrazit mimo asfalt, a tak je často vyhledávají majitelé odlehlých chat, správci lesů nebo dobroduzi a cestovatelé všeho druhu. (foto: Subaru)
Při sjíždění prudkých svahů lze u všech SUV Subaru využít asistenta, který zajistí bezpečný sjezd ustálenou rychlostí bez zablokování kol. (foto: Subaru)
Výhodou Foresteru je – alespoň prozatím – pokročilejší generace asistenčního a bezpečnostního systému EyeSight s rozšířeným zorným polem a několika novými funkcemi navíc. (foto: Subaru)