Federální úřady uzavřely vyšetřování loňské havárie rakety New Shepard
Téměř přesně rok po havárii rakety New Shepard, uzavřela Federální letecká správa vyšetřování incidentu a sdělila Blue Origin podmínky, za kterých mohou opět do vzduchu
Loni v září odstartovala ke svému suborbitálnímu letu raketa New Shepard. Šlo v pořadí již 23. let této rakety. Na rozdíl od předchozích úspěšných letů, skončila mise neúspěchem – přibližně minutu po startu došlo k závadě na motoru rakety a řízenému oddělení kapsle od nosiče.
Samotná kabina, která neměla na palubě žádnou posádku a nesla pouze vědecké experimenty, poté zhruba pět minut po startu bezpečně přistála na padácích. Nosič havárii a následný pád nepřežil.
Do vyšetřování incidentu se kromě Blue Origin zapojila i Federální letecká správa (FAA). Blue Origin představila své závěry již letos v březnu s tím, že hlavní příčinou bylo přehřátí trysek motoru BE-3PM. Ke stejným závěrům nyní dospěla i FAA, která ve své zprávě popisuje „selhání trysky motoru způsobené vyššími než očekávanými provozními teplotami motoru“. Kromě toho FAA identifikovala 21 blíže nespecifikovaných závad, které musí Blue Origin odstranit.
TIP: Kapitán Kirk se konečně podíval do kosmického prostoru
Uzavření vyšetřování samo o sobě neumožňuje Blue Origin obnovit lety New Shepard. Společnost musí doložit, že provedla doporučená bezpečnostní opatření a teprve poté FAA znovu projedná obnovení licence pro starty rakety. Blue Origin se ke zprávě FAA nevyjádřila a pouze potvrdila její přijetí. Podle výkonného ředitele společnosti Boba Smithe pracují inženýři Blue Origin na technických vylepšeních a věří, že by se New Shepard mohla na startovní rampu podívat v řádu několika týdnů.