Udělej to pro mámu: Dánská kampaň pro zvýšení porodnosti boduje

Dánsko se rozhodlo bojovat se stárnutím populace a klesajícím počtem novorozenců pomocí virálních kampaní – a nyní stojí na počátku porodního boomu

19.07.2016 - redakce 100+1



Před necelými devíti měsíci zacílily na dánskou veřejnost tři kampaně, které měly přimět mladé lidi „skočit do pelechu“ a změnit trend stárnoucí populace země. Jako první zabodovala iniciativa „Udělej to pro Dánsko“, jež zdůrazňovala hlavně národní hodnoty. Hned v závěsu občany bombardovala kampaň „Udělej to pro mámu“, která naopak stavěla na pocitu viny: Rodiče se prý v důchodu nudí a zasloužili by si rozptýlení v podobě vnoučat.

Do třetice dánskou porodnost popohnala připomínka, že nikdo nemládne – což se u mužů projevuje lenivějšími spermiemi. Klíčová otázka „Neplavou nějak pomalu?“ spolu s předešlými dvěma pobídkami způsobila, že se v zemi s necelými šesti miliony obyvatel během tohoto léta narodí o 1 200 dětí víc než loni.

  • Zdroj textu

    thelocal.dk

  • Zdroj fotografií

    Shutterstock, Spies Rejser


Další články v sekci