Kolorovaný snímek zachycuje pracovníky závodu Castle Bromwich Aircraft Factory při instalaci motoru Merlin 46 do stíhačky Supermarine Spitfire Mk.VB. Vidlicové dvanáctiválcové kapalinou chlazené agregáty Rolls-Royce Merlin představují jedny z nejznámějších a zároveň nejlepších leteckých motorů celé druhé světové války, které vznikly v několika desítkách variant.
Jméno Merlin, které jim společnost Rolls-Royce dala, přitom neodkazuje na známého kouzelníka z legendy o králi Artušovi, nýbrž na malého sokolovitého dravce dřemlíka tundrového, kterému se v angličtině říká právě Merlin.
TIP: Setkání historie se současností: Stíhací letouny RAF 1940–1960
Jedna z výškových variant označená číslem 46 se montovala do letounů Spitfire Mk.V, Spitfire PR Mk.IV, Spitfire Mk.VII, Seafire Mk.IB a Seafire Mk.IIC a mezi lety 1941 a 1943 se jí vyrobilo 3 669 kusů. Vzletový výkon motoru vážícího necelých 630 kg činil 820 kW (1 115 koní) při 3 000 otáčkách za minutu, ve výšce 4 267 m pak ze sebe dokázal „vymáčknout“ 1 055 kW (1 434 koní). Poháněl jej letecký benzin s oktanovým číslem 100, chladicí kapalinu tvořila ze 70 % voda a z 30 % ethylenglykol.